يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۱۴

بیانیه حوزه علمیه امام خمینی(ره) درباره جنجال‌های اخیر/ فرآیند بازگشت مالکیت زمین در حال انجام است

پنجشنبه ۲ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۸
کد مطلب: 874532
بعد از ثبت موسسه مذکور با عنوان «موسسه غیرتجاری پیروان اندیشه‌های قائم»، تولیت حوزه با اعتماد به فرد مذکور در تنظیم اساسنامه بر مبنای توافقات و خط مشی تعریف شده، با حضور در دفترخانه، سند بخشی از زمین حوزه را به موسسه مذکور منتقل نموده و آن را امضاء می‌نماید.
بیانیه حوزه علمیه امام خمینی(ره) درباره جنجال‌های اخیر/ فرآیند بازگشت مالکیت زمین در حال انجام است
به گزارش جهان نيوز، حوزه علمیه امام خمینی (ره) تهران با صدور بیانیه‌ای با اشاره به جزئیاتی جدید از ماجرای زمین مربوط به این حوزه، اعلام کرد: دستور بازگشت زمین به حوزه صادر و مراحل اداری آن در حال انجام است و پس از نهایی شدن، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

در این بیانیه آمده است: پیرو مباحث مطرح شده در خصوص حوزه علمیه حضرت امام خمینی (ره) تهران و آیت‌الله صدیقی تولیت محترم این حوزه با احترام به حساسیت جامعه نسبت به حفظ اموال عمومی و احترام به مطالبه افکار عمومی به اطلاع می‌رساند:

۱- آیت‌الله صدیقی از زمان تأسیس حوزه علمیه امام خمینی (ره) در سال ۱۳۸۲، در نظر داشتند مجتمعی فرهنگی-آموزشی به منظور فعالیت‌های فرهنگی و جدب نوجوانان ذیل حوزه علمیه تأسیس نمایند. به همین منظور، ثبت موسسه‌ای فرهنگی-آموزشی وابسته به حوزه علمیه در دستور کار قرار گرفت تا امکان بهره‌مندی از مزایای قانونی موسسات آموزشی فراهم گردد.

۲- با توجه به فراهم نبودن شرایط و امکانات، این مهم به تأخیر افتاد تا اینکه در آبان‌ماه ۱۴۰۲، فردی که سال‌ها امین مجموعه حوزه بوده و خدماتی به حوزه داشت، مامور انجام کار می‌شود اما در فرآیند ثبت اساسنامه، امضای تولیت محترم و برخی دیگر از اعضا جعل و اساسنامه‌ای با عنوان «غیرتجاری» اما با شرح وظایف تجاری و با سهام افراد حقیقی، برای این موسسه تنظیم و ثبت می‌گردد.

۳- بعد از ثبت موسسه مذکور با عنوان «موسسه غیرتجاری پیروان اندیشه‌های قائم»، تولیت حوزه با اعتماد به فرد مذکور در تنظیم اساسنامه بر مبنای توافقات و خط مشی تعریف شده، با حضور در دفترخانه، سند بخشی از زمین حوزه را به موسسه مذکور منتقل نموده و آن را امضاء می‌نماید.

۴- بعد از اطلاع از تخلفات صورت گرفته در تحریف اساسنامه و جعل امضاء، دستور بازگشت زمین به حوزه صادر و مراحل اداری آن در حال انجام است و پس از نهایی شدن، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

۵- در حال حاضر، اموال حوزه امام خمینی (ره) تهران از جمله ملک مذکور، در اختیار کامل این حوزه می‌باشد و هیچ تصرفی از طرف موسسه و افراد حقیقی در آن انجام نشده است.

در پایان ضمن دعوت از اصحاب رسانه به رعایت تقوی و اصول اخلاقی، شیوه‌های پیچیده و هدفمند جنگ ترکیبی دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی ایران را یادآور شده و اعلام می‌دارد بهترین راه برای مقابله با این تهاجمات، پرهیز از اظهار نظرهای عجولانه و مبتنی بر حدس و گمان است.
https://jahannews.com/vdcgwt97xak9un4.rpra.html
jahannews.com/vdcgwt97xak9un4.rpra.html
مرجع : ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
افسادطلب ها میخواست یه جریان جدید درست بکنن که درست کردن معلوم نیست قوه قضائیه کی قراره اقدام کنند
Iran, Islamic Republic of
افساد طلب‌ها دقیقا چه کسانی هستند؟ توضیح بفرمایید.
Iran, Islamic Republic of
قوه قضائیه وقتی اقدام میکنه که وقتش بشه
Iran, Islamic Republic of
ربطی به اصلاح طلب ها ندارد
رضا
United Kingdom
مظلومیت و بی‌گناهی آیت الله صدیقی مثل روز روشن هستش و دشمن در این توطئه شکست خورد.
United States
ولله عاقبه الامور.
United Arab Emirates
منفی بازان اعم از آلبانی نشینان سلطنت طلبان و براندازان غرب گدا جمعشون جمعه
Iran, Islamic Republic of

نه منافقم و نه برانداز
انقدر بین مردم تفرقه ندازید و قضاوت بیجا نکنید
معصیت داره
United Arab Emirates
پای دین و ایمان و اعتقادات مردم مهمه.
Iran, Islamic Republic of
ورود قوه قضاییه لازم است
Iran, Islamic Republic of
حداقل کار در وضعیت فعلی استعفا است!!!!
علی
Iran, Islamic Republic of
اذهان عمومی رفع شبهه شود.
Romania
باید موضوع ایشان شفاف بشه .
United Arab Emirates
هر کسی در هر لباسی در برابر قانون الهی برابر هست