چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۲
۱۹
پخش آهنگ بازی صندلی در اردوگاه اصلاحات؛

یک سال مانده به انتخابات؛ اصلاح طلبان در فکر ریاست جمهوری!/ شوق خدمت یا برگشت به قدرت؟

يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۵
کد مطلب: 878509
اصلاح طلبان که از صندلی‌های قدرت به دور مانده‌اند کنش‌های انتخاباتی زودهنگام خود را شروع کرده و حالا سعی دارند با تخریب دولت که در آینده سیب تند و تندتر می‌گیرد ضمن درگیر کردن دولت در جنگ روانی، افکارعمومی را به سمت خود جلب کنند.
یک سال مانده به انتخابات؛ اصلاح طلبان در فکر ریاست جمهوری!/ شوق خدمت یا برگشت به قدرت؟
گروه سیاسی جهان نيوز: بازی رقابت برای نشستن بر روی صندلی که همیشه یک نفر در آن اضافه است با یک آهنگ آغاز می‌شود. بازی کودکانه‌ای که به نظر می‌رسد برخی جریان‌های سیاسی هنوز در آن گیر کرده‌اند و همواره مقصد و مقصوشان نیز همین صندلی قدرت بوده است. حالا اصلاح طلبان به طور کاملا زودهنگامی آهنگ این بازی را لااقل برای خود به صدا درآورده‌اند و سعی دارند پاستورنشینان را نیز وارد بازی خود کند اما به نظر نمی‌رسد دولت سیزدهم گوشش به این موارد بدهکار باشد.

اصلاحات فاز تخریب سیاسی را شروع کرد
حالا اصلاح طلبان که بعد از دوری چند ساله از قدرت خود را در جایگاه منتقد نشانده اند سعی می کنند که عملکرد دولت سیزدهم را زیر سئوال ببرند و در حال تمرکز روی انتخابات ریاست جمهوری سال آینده هستند.

اخیرا «حشمت‌الله فلاحت‌پیشه» نماینده ادوار گذشته مجلس و نزدیک به اصلاح طلبان با روزنامه شرق مصاحبه و عنوان کرده که رئیسی به اولین رئیس جمهوری بعد از انقلاب که یک دوره ای خواهد شد، تبدیل می شود.

همچنین «غلامرضا ظرفیان»، فعال و تحلیلگر سیاسی اصلاح طلب، در پاسخ به این سوال که دولت سیزدهم به اواخر عمر خود نزدیک می‌شود و حالا می‌شود بررسی کرد که دولت رئیسی تا چه حد توانست به شعارهایش جامه عمل‌بپوشاند؟ گفت: «مهم‌ترین مشکل آقای رئیسی این بود که درک درستی از شرایط نداشت. او نسبت به وضعیت کشور آشنایی کاملی نداشت و خود را برای جایگاهی که در اختیار دارد آماده نکرده بود و تصور می‌کرد می‌تواند با گماردن افرادی به عنوان کابینه دولت و ارائه دستوراتی کارها را پیش ببرد.»

عادت سیاسی اصلاح طلبان این است که زودتر از موعد وارد فاز انتخاباتی می‌شوند و گاه ممکن است بیش از یکسال قبل وارد فضای انتخاباتی شده و رایزنی ها و جلسات را شروع کنند. تنها انتخاباتی که اصلاح طلبان کمتر فاز انتخاباتی داشتند انتخابات اسفند مجلس شورای اسلامی بود که در انتها دیدیم که این جریان سیاسی برای انتخابات برنامه خاصی نداشت و حتی رئیس دولت اصلاحات نیز پای صندوق رای نرفت. از این رو به نظر می رسد اصلاحات برای انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم برنامه خاصی دارد که از حالا اعضای این جریان سیاسی و با خط خبری دستوری رسانه‌های اصلاحات سعی دارند کشور را وارد فاز انتخاباتی با تخریب دولت کنند.

کاندیداسازی اصلاح طلبان با بازی نخ نما شده ردصلاحیت‌ها
کاندیداسازی و بازی رصد صلاحیت ها از جمله دیگر ترفندهای انتخاباتی همیشگی اصلاح طلبان بوده است که رسانه های این جریان سیاسی نیز آنرا از هم اکنون کلید زده اند.

در همین راستا، «محمود واعظی»، رئیس دفتر رئیس دولت دوازدهم نیز گفته است: «به هر حال انتخابات ریاست جمهوری بسیار مهم است و این وظیفه همه است کار کنند، به شرطی که شورای نگهبان این حق را برای مردم قائل شود و طوری تائید صلاحیت کند که مردم حق انتخاب داشته باشند لذا اگر به روش قبل باشد هیچ امیدی به آینده نیست که طوری تایید صلاحیت کنند که از قبل مشخص باشد یک نفر رأی می‌آورد.»

روزنامه اصلاح طلب آرمان نیز در گزارشی در فروردین ماه سال جاری که در واقع شروع سیاسی سال برای جریان اصلاحات بود، نوشت: «یکی از شخصیت‌هایی که نام او برای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم پررنگ است را باید حسن روحانی دانست اما ردصلاحیت او از سوی شورای نگهبان برای انتخابات مجلس خبرگان تردیدهایی را در تایید صلاحیت او برای انتخابات 1404 ایجاد کرد. از سوی دیگر کاندیداتوری نوبخت و تعدادی دیگر از اعضای حزب اعتدال و توسعه در انتخابات مجلس از سوی برخی، آماده‌سازی فضا برای ورود روحانی به انتخابات ریاست جمهوری تعبیر شد.»

این در شرایطی است که کاندیداهایی مانند نوبخت در شهر و زادگاه خود نیز نتوانستند رای بیاورند و به مجلس راه یابند و بعضا حتی تا رده های دسته چندم بین نامزدها نیز افول کردند که این موضوع نشان دهنده میزان اقبال عموم به کاندیداهایی است که از کارگزاران دولت روحانی بوده‌اند.

اصلاح طلبان سعی دارند افرادی چون «اسحاق جهانگیری» را برای انتخابات ریاست جمهوری معرفی کنند و در این راستا سناریوسازی انتخاباتی را شروع کرده و به طور مثال روایت می کنند که برخی پیشنهاد حضور جهانگیری در انتخابات مجلس را داده بودند اما وی قبول نکرده و گفته است که یک شخص اجرایی است.

این درحالی است که افرادی چون جهانگیری باید نسبت به عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم پاسخگو باشند و همواره محل انتقاد قرار دارند که چرا در 8 سالی که بالاترین پست های اجرایی را داشته اند  و معاون اول روحانی بوده است کار چندانی برای کشور نکرده اند و بسیاری از فرصت ها را از دست داده است. البته فردی چون جهانگیری عنوان کرده بود که در 5 دقیقه به منتقدان پاسخ می دهد اما هیچگاه به این قول خود عمل نکرد.

 اصلاح طلبان از این جهت بیشتر از اینکه به عنوان یک جناح سیاسی کار کنند به شکل یک کمپین انتخاباتی عمل می کنند؛ چراکه برای آنان حضور در میز قدرت مهم است و از این رو سعی دارند برای اینکه فضای روانی جامعه را به سمت خود بکشانند دولت را نیز وارد فاز انتخاباتی کنند. این در شرایطی است که دولت در فاز خدمت رسانی سرگرم کار خود است و باید گفت که زمان زیادی تا انتخابات 1404 باقی مانده و با توجه به ماموریت ویژه رهبر انقلاب برای سال جاری دولت باید اقدامات مدونی در این راستا انجام دهد و به هر حال بهترین تبلیغات برای دولت سیزدهم نیز عملکرد آن است.

اصلاح طلبان فضا را تنها برای اهداف خود انتخاباتی نمی کنند بلکه سعی دارند با بازی های سیاسی و روانی فضای سیاسی کشور را معطوف به خود کنند و از این روست که قطعا در آینده نزدیک شاهد برخی اظهارات و مواضع تند و تخریبی بیشتری علیه دولت سیزدهم خواهیم بود تا از این جهت توجه جامعه نیز به سمت اصلاحاتی که به سبب عملکرد بد خود در دولت های یازدهم و دوازدهم و مجلس دهم و شورای شهر پنجم زیر سئوال رفته و از ساختارهای دولت دور مانده، معطوف شود.
https://jahannews.com/vdce7v8vojh8fni.b9bj.html
jahannews.com/vdce7v8vojh8fni.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اقای رئیسی برای سفره مردم چکارکرد
Iran, Islamic Republic of
تا همین هفته پیش داشت بدهی 600 هزار میلیاردی دولت قبل رو تسویه میکرد و دولت رو از ورشکستگی کامل نجات داد
Iran, Islamic Republic of
کسیکه تشخیص نمیده که این دولت توی این دو سال و نیم چه کارهای زیر بنایی کرده و مخصوصا در استانها چه کارهایی کرده که دیگه هیچ توقعی ازش نمیشه داشت
Iran, Islamic Republic of
بعضی ها فکر میکنن کشور فقط تهرانه و اونم بالاشهر تهران. بخدا برای ما که توی خوزستان هستیم خیلی کار کرده و کلا وضعیت آب و راه ها و برق و گاز کلا نسبت به چند سال قبل تغییر کرده اصلا قابل مقایسه با قبلی ها نیست
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلب جون مادرت برو بشین سر جایت که هر چه می کشیم از ترک فعل و ندونم کاری شما است.
Iran, Islamic Republic of
از همین لشکر سایبری اصلاحطلبان که میان زیر خبرها فقط سیاهنمایی میکنن و از خودشون تعریف میکنن معلومه که چه خبره
United Arab Emirates
درک چند نکته از سوی همه جریانها میتواند به موفقیت کشور کمک کند
نکته اول اینکه نوع نظام ایران جمهوری اسلامی است بدان‌معنا که مردم نقش بسزایی در انتخابات و سرنوشت خود دارند .
نکته دوم نقش شورای نگهبان در انتخاب نهایی افراد ثبت نام کننده در انتخابات بوده،که باید فصل و اخطاب همه احزاب باشد بدان معنا افرادی که از فیلتر شورای نگهبان رد میشود افرادی هستند که به نظام ضربه نمی زنند
نکته مهم و اخر ان است که مردم به تعبیر بنیانگذار انقلاب حق انتخاب داشته ولو بارها اشتباه انتخاب کرده باشند
Iran, Islamic Republic of
دولت فخیمه بهتره به وعده انتخاباتی که داده فکر کنه و عمل کنه ....
Iran, Islamic Republic of
فقط احمدی نژاد و لا غیر .
Iran, Islamic Republic of
اونایی که انتخابات مجلس روتحریم کرده بودن مرد باشن و اگه راست میگن این دفعه هم تحریم کنن
Iran, Islamic Republic of
مطمئن باش تحریم میکنن و الان دارن الکی دست و پا میزنن
Iran, Islamic Republic of
اگه یه کاسه ماستی که خودت درست کردی رو یک اصلاحطلب گفت ماسته بازم اعتماد نکن
Iran, Islamic Republic of
فقط شما یعنی باید شوق خدمت داشته باشید؟
عبید
Iran, Islamic Republic of
خداوکیلی خیلی خیلی رو میخواد که اسم حسن روحانی را مجددا برای کاندید ریاست جمهوری آورد.
Iran, Islamic Republic of
بهتره یک اصلاح طلب بیاید دیگه!!!
Iran, Islamic Republic of
همه تون به فکر قدرت و مقام و ثروت هستید دست بردارید از بازی های سیاسی و به داد مردم برسید
Iran, Islamic Republic of
اساتیدی که در مقابل جنایات صیهونیسها در غزه، ساکت اند انهائی هستند که بدون صلاحیت علمی به دانشگاه تحمیل شده اند
ناصری
Iran, Islamic Republic of
مورچه ها آماده میشوند شته ها را ببرند درشاخه های نورس درختان مستقر کنند تا برایشان عسلک تولید کنند
Iran, Islamic Republic of
شوق «ذلت»ایران رادارند!همه ی افسادطلبان نوکرصهیونیسم وکدخداشونن