دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

لورکوزن بدون باخت در مسیر فتح اروپا

پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب: 879772
تیم آلونسو به دنبال رسیدن به فینال لیگ اروپاست و باید رم ایتالیا را در دیدار برگشت کنار بزند.
لورکوزن بدون باخت در مسیر فتح اروپا
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، بایرلورکوزن در دور برگشت نیمه نهایی لیگ اروپا در دیداری خانگی مقابل رم به میدان خواهد رفت. بایر یک فصل باورنکردنی و افسانه‌ای را پشت سر گذاشته و تاریخ سازی کرده است. تجربیاتی که ژابی آلونسو در سال‌های طولانی فوتبالش به دست آورده، او را به مربی منحصربه‌فردی تبدیل کرده که نتایج تیمش در این فصل نیز به خوبی آن را نشان می‌دهد. کار در لورکوزن اولین تجربه مربیگری ژابی آلونسو در بالاترین سطح است. او قبلا فقط مدتی در رئال سوسیداد B حضور داشت. تجربه‌ای که به‌ عنوان فوتبالیست به دست آورد به آلونسو کمک زیادی کرد. او در دوران فوتبالش شاگرد مربیانی چون پپ گواردیولا، کارلو آنچلوتی، ژوزه مورینیو، ویسنته دل‌بوسکه و رافائل بنیتس بود و این موضوع به آلونسو کمک زیادی کرد که عملکرد خوبی در لورکوزن داشته باشد.

لورکوزن برای اولین بار قهرمان بوندسلیگا شد و همچنین هنوز شکستی را در بازی‌های رسمی در این فصل متحمل نشده و روند شکست ناپذیری خود را به ۴۸ بازی در تمام دیدارها رسانده است. این تکرار رکورد بنفیکاست که در سال ۱۹۶۳ یعنی بیش از ۶۰ سال پیش به ثبت رساند.

تنها پنج بازی تا پایان فصل باقی مانده و لورکوزن می‌تواند به سه‌گانه دست یابد.

در نیمه نهایی لیگ اروپا، لورکوزن در بازی رفت در المپیکو با نتیجه ۲ بر صفر پیروز شد، بنابراین باید اتفاقی باورنکردنی در زمین خانگی آنها بیفتد تا این تیم در مرحله نیمه نهایی از مسابقات حذف شود. در طرف مقابل اوضاع برای رم خوب پیش نمی‌رود. این تیم در شش بازی گذشته‌اش تنها دو بار پیروز شده است.

فصل قبل این دو تیم دو بار برابر هم قرار گرفتند. رم که در آن زمان ژوزه مورینیو را روی نیمکت داشت، در خانه یک بر صفر پیروز شد و در آلمان به تساوی رسید. البته رمی‌ها موفق به کسب جام نشدند و در ضربات پنالتی مغلوب سویا شدند.

به لطف عملکرد عالی تیم‌های ایتالیایی در رقابت‌های اروپایی در این فصل، این کشور پنج سهمیه برای لیگ قهرمانان اروپای فصل بعد دارد. رم و آتالانتا امتیازهای یکسانی دارند ولی آتالانتا با یک بازی کمتر در رده پنجم است و اکنون سهمیه به این تیم تعلق می‌گیرد. رم فعلا در رده ششم است و ممکن است حتی با وجود افزایش سهمیه تیم‌های ایتالیایی، نتواند به لیگ قهرمانان برسد.
https://jahannews.com/vdchqwn6i23nqqd.tft2.html
jahannews.com/vdchqwn6i23nqqd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *