شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۲
۸

مسمومیتی که حرام بود!

محمدصادق کوشکی
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۰۱
کد مطلب: 878844
سالهاست که به برکت مجازات‌های حداقلی و نوازشی، تولید مشروبات الکلی در داخل کشور به شغلی پردرآمد با خطری اندک، تبدیل شده است.
جهان نيوز - محمدصادق کوشکی: چند روز پیش تعدادی پزشک متخصص به علت مصرف مشروبات الکلی نامرغوب در یک مهمانی، دچار مسمومیت شدید شدند. این رخداد تا کنون منجر به مرگ یک خانم متخصص پوست، به کما رفتن همسر او (فوق تخصص چشم) و بستری شدن ۶ نفر دیگر (شامل چند متخصص قلب، زنان و ...) شده است.

سالهاست که به برکت مجازات‌های حداقلی و نوازشی، تولید مشروبات الکلی در داخل کشور به شغلی پردرآمد با خطری اندک، تبدیل شده و صرفا در مواقعی که عدم کیفیت "نجسی" تولید شده، موجب کوری یا مرگ عده‌ای شود مسئولان و جامعه متوجه این موضوع می‌شوند!! (آن توجه هم بابت مرگ یا کوری شاربین خمر است نه اصل تولید مسکرات!)

و به همان علتی که تولید مشروبات الکلی در کشور مشکل خاصی برای تولید کننده ایجاد نمی‌کند، سالهاست مصرف مشروبات الکلی هم برای کسی مشکل قانونی خاصی ایجاد نکرده است! (اگر قوه قضائیه آمار کسانی که در یک سال گذشته به واسطه شرب خمر، محکوم به تحمل حد شرعی شده‌اند را منتشر کند، مشخص خواهد شد که چرا مصرف مشروبات الکلی در جمهوری اسلامی اصلا کار ممنوع و سختی نیست!)

و به همان علل فوق، قاچاق مسکرات به کشور و توزیع آن از طریق فضای مجازی و حتی فروش در برخی کافه‌ها و رستوران‌ها در نقاط مختلف مملکت با حداقل مشکل در جریان است و اگر کسی به واسطه امور فوق به دام عدلیه بیافتد خواهد فهمید که درآمد این حرفه، ارزش تحمل مجازاتهای ضعیف و حداقلی عدلیه را دارد!

طی چند دهه اخیر بی توجهی مجالس، دولتها و دستگاه قضا به گسترش این پدیده حرام در کشور و نتایج ویرانگر آن، باعث شده که قوانین مربوط به تولید، توزیع، قاچاق و مصرف مشروبات الکلی در جمهوری اسلامی فاقد حداقل بازدارندگی باشد و کسی هم به فکر اصلاح یا به روزآوری و افزایش مجازات‌ها تا حد پیشگیری از ارتکاب جرم، نیافتد!

بزم شراب پزشکان فوق الذکر، ثابت می‌کند دانستن و افزایش آگاهی شهروندان درباره زیانهای پدیده‌های حرام و زیان آوری مانند مشروبات الکلی (و مواد مخدر و بی حجابی و...) الزاما موجب کناره گیری مردم از این رفتارهای حرام و زیان بار نمی‌شود! (که اگر می‌شد پزشکان بیش از سایرین درباره زیانهای مشروبات الکلی برای جسم و روح انسان، می‌دانند!)

و به همین دلیل لازم است جمهوری اسلامی، ترس و ملاحظه کاری را در این عرصه کنار گذاشته و با نگرش شرعی، مجازات‌های شدید و بازدارنده‌ای برای تولید، فروش و قاچاق مشروبات الکلی وضع و حد شرعی را درباره شراب‌خواران اجرا کند تا دیگر شاهد تکرار چنین "مهمانی‌های مرگ آوری" نباشیم!

اگر این مجازات‌ها پیش بینی و اجرا شده بود امروز پزشکان مهمانی مذکور مشغول زندگی عادی و خدمت به مردم بودند!!
https://jahannews.com/vdcgt797tak9u74.rpra.html
jahannews.com/vdcgt797tak9u74.rpra.html
برچسب ها: محمدصادق کوشکی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
این توجه تان عالی بود در زمینه جرایم سایبری هم جرایم حداقلی هستند.
استاد دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه عده ای از پزشکان که پولدار هم شده اند جزو مترفین جامعه قرار گرفته و خودشان را تافته جدا بافته دانسته و اینگونه در دام می افتند!!!!!
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
علي الظاهر مشغول خدمت به شيطان بودند و شيطان هم با گرفتن جانشان پاسخ مناسبي به آنها داد .
Iran, Islamic Republic of
کاش تئاتر تلویزیونی "دکتر فاستوس" را ماهی یکبار از تمام شبکه‌های تلویزیونی کشور پخش می‌کردند تا مردم ببینند فروختن روح پاک انسان به شیطان عاقبت به کجا می‌رسد.
عبرت، عبرت، عبرت...
چرا در نظام درمانی کشور از معنویت و عبادت خبری نیست؟
چرا بعضی از پزشکان و پرستاران نماز نمیخوانند، دعا نمی‌کنند و اساسا اعتقادی به دین و آخرت ندارند؟
سروش
Iran, Islamic Republic of
به جای تهمت زدن به بهترین پزشکان شهر ما شیراز چرا عوامل انتظامی اطلاعاتی بررسی نمیکنند شاید یک کار مخفی تروریستی توسط عوامل
بیگانه صورت گرفته ؟!!
Iran, Islamic Republic of
به امثال تو باید گفت:"کاه از خودشان نبود، کاهدان که از خودشان بود."
گناه هیچکس را توجیه نکن. برای گناه هیچکس، مخصوصا چنین کسانی که بر زشتی عملشان علم و آگاهی دارند، توجیه نتراش بلکه از آنان ابراز برائت کن وگرنه با آنان محشور میشوی.
Iran, Islamic Republic of
احتمالا مخفی کاران تروریست ! به زور مشروب به حلق پزشکان هم شهری شما ریختن !!!!!!
Iran, Islamic Republic of
عاقبت سکه های زیر میزی از مریضهای بدبخت این میشه