شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

سه تمثیل از رسانه در کلام رهبرانقلاب +اینفوگرافی

سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۵
کد مطلب: 878811
رهبر انقلاب، قدرت رسانه را هم‌پایه جنگ افزارها می دانند و عرصه نوین تقابل با استکبار جهانی را جنگ رسانه ای تعریف می کنند.
سه تمثیل از رسانه در کلام رهبرانقلاب +اینفوگرافی
به گزارش جهان نيوز، محمد لسانی کارشناس رسانه نوشت:

رهبر انقلاب، قدرت رسانه را هم‌پایه جنگ افزارها می دانند و عرصه نوین تقابل با استکبار جهانی را جنگ رسانه ای تعریف می کنند.نکته مهم در بیانات رهبر انقلاب، مخاطب شناسی دقیق و مکمل برای هر تمثیل است به نحوی که هر یک از آنها برای یک دسته از مخاطب بیان شده است.

تمثیل اول: موشک و بمب


امروز تأثیر رسانه‌ها و تلویزیونها و هنرها و این شبکه‌های عظیم اطلاع‌رسانیِ اینترنتی و... ازسلاح و از موشک و از بمب اتم بیشتر است. امروز دنیا، یک چنین دنیایی است.۱۳۸۳/۰۲/۲۸

تمثیل دوم: سلاح های شیمیایی

ابزار رسانه را تشبیه می‌کنند به سلاح‌های شیمیایی در جنگ نظامی؛ سلاح شیمیایی تجهیزات را از بین نمی‌برد؛ [ولی] انسان‌ها از بین می‌روند! امروز از تلویزیون، رادیو، اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و وسایل فضای مجازی، علیه افکار عمومی ما استفاده می‌شود.۱۳۹۷/۷/۱۲

تمثیل سوم: پهپاد

بیش از آنچه موشک و پهپاد و هواپیما و ابزارهای جنگی و مانند اینها تأثیر بگذارند در عقب راندن دشمن، رسانه‌ها هستند که تأثیر میگذارند و دلها را تحت تأثیر قرار میدهند، ذهنها را تحت تأثیر قرار میدهند. جنگ، جنگ رسانه‌ای است.۱۴۰۳/۰۱/۰۶

لایه بندی کنشگران در مواجهه با جنگ رسانه ای شناختی دشمن

رهبر انقلاب سه دسته از کنشگران را مخاطب قرار داده و از آنها برای "جهاد رسانه ای" دعوت می کنند.

اول: تقابل سخت افزاری سازمان‌های رسانه‌ای همچون سازمان صـدا و سیما به عنوان "ساختار عامل" مهمترین نقش را در توان رزم علیه موشک و بمب اطلاعاتی دشمن دارد.

تمثیل مفهومی: موشک و بمب اتم

ویژگی : قدرت برتر، آثارگسترده

مخاطب : صدا و سیما «بیانات پس از بازدید از سازمان»

وظایف : تدارک و تجهیز تقابل

دوم: تقابل نــرم افزاری سازمان‌های اجتماعی و دارای عقبه مردمی همچون "بسیج" در حــوزه عمومـی به مصـون سازی پرداخته و اراده جمعی را برای کنشگری علیه آلوده سازی اطلاعاتی فراهم می کنند.


تمثیل مفهومی: سلاح شیمیایی

ویژگی : آلوده‌سازی فضای تنفس جمعی،غیرقابل رویت، مسموم سازی

مخاطب : بسیج «بیانات در همایش ورزشگاه آزادی»

وظایف : آگاهی بخشی، پالایش ، محیط اجتماعی و فرهنگیسوم: تقابل مغز افزاریروایت‌سازی از "نخبگان و هنرمندان" انتظار می رود و آنان با تعمیق و جهت دهــی به جنـگ رســانــه‌ای از قابلـیت نقطه‌زنی و واکنـش ســریـع برخوردار هستند.

تمثیل مفهومی: پهپاد

ویژگی : کم هزینه و خلاقانه ، اثرگذاری بالا

مخاطب : هنرمندان «بیانات در دیدار با شاعران»

وظایف : تاثیرگذاری بر دل‌ها، پیوند با افراد براساس عاطفه و احساس
https://jahannews.com/vdca6ana649n0a1.k5k4.html
jahannews.com/vdca6ana649n0a1.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *